Rajoles: encaix difícil o impossible

Aquesta unitat didàctica proposa un treball de recerca en matemàtiques al Batxillerat. En aquest treball, l’alumne/a haurà de demostrar que té consolidats alguns conceptes matemàtics de l’ESO i del Batxillerat i haurà de preparar un guió per transmetre el que ha entès a un/a o més alumnes de l’ESO. Finalment, podrà treure les seves conclusions a partir del diàleg mantingut i tenint en compte la diferència d’edat i d’etapa madurativa.
Aquest treball neix i es desenvolupa sense sortir del l’institut: la fotografia matemàtica està presa al propi centre, d’on sorgeixen les primeres hipòtesis i conjectures que ha d’elaborar l’alumne/a de Batxillerat. El diàleg s’estableix entre l’alumne/a de Batxillerat i alumnat de l’ESO, a partir de les quals s’elaboren les conclusions que l’alumne/a de Batxillerat defensa davant del tribunal del treball de recerca.
Fes clic aquí per descarregar-te tot el material .zip
Aquesta activitat ha estat premiada en el concurs de fotografia matemàtica de l’ABEAM de l’any 2022 en la categoria de professorat.
Títol: Rajoles: encaix difícil o impossible?
Autor: David Arso Civil
Categoria: Professorat
Any: (2022) 2n Premi
Centre: Institut Miquel Tarradell