Fraccions equivalents
L’objectiu de l’activitat és treballar el concepte de fraccions equivalents. Una proposta d’activitat per a treballar a l’aula és la següent:
- En aquesta imatge hi ha una balança i uns ous. Quantes porcions hi ha a cada plat de la balança?
- Tot i que el nombre de porcions d’ou sigui diferent, pot ser que la balança estigui equilibrada?
- L’Ona Aguilera, l’autora de la fotografia, ha titulat a la foto anterior Fraccions equivalents. Explica el significat del títol.
- Escriu l’expressió matemàtica en forma de fracció que representa cada un dels plats de la balança.
- Pots donar un nou títol a la fotografia anterior on apareguin fraccions? (l’objectiu és generar un debat a l’aula i que el títol proposat sigui 3/2=6/4)
- Si partim les porcions, podem tenir altres títols? Proposa tres títols diferents.
- Fes una sèrie de fotografies, posa-les en una presentació (per exemple un Impress de libreoffice). Recorda que totes les fotos han de tenir un títol matemàtic.
- Una fotografia amb una altra fracció equivalent que tu t’inventis
- Una fotografia que representi una suma de dues fraccions amb igual denominador
- Una fotografia que representi una resta amb igual denominador
- Una suma amb diferent denominador
- Una resta amb diferent denominador
Passeu les presentacions de tot l’alumnat al projector de la classes. Per cada fotografia recolliu la informació en una taula com la següent
Nom autor/a | títol | Fracció representada | explicació |
Ona Aguilera | Fraccions equivalents | 6/4=3/2 | En els dos plats hi ha un ou i mig. En un dels plats han fet 4 trossos del ou sencer i han partit el mig ou en total hi ha 6 quarts d’ou.A l’altre plat han partit l’ou sencer en dos i per tant hi ha 3 meitats d’ou. |
… |
Pots descarregar-te l’activitat en format .odt mitjançant l’enllaç següent: