Activitats didàctiques pel confinament

Aquest dies de confinament ens trobem tots plegats en una situació inèdita. Com a docents, no és fàcil trobar recursos i idees per a fer treballar telemàticament els nostres alumnes i replantejar la nostra forma habitual de treball a l’aula. Des del grup de fotografia matemàtica de l’ABEAM volem intentar ajudar-vos en aquesta tasca donant-vos un petit cop de mà. Per aquesta raó, hem fet un recull d’activitats i idees didàctiques per a poder ser plantejades com a feina telemàtica i autònoma pels alumnes.

Benvolgut/da company/a, volem que utilitzis aquest recursos, que els facis teus, que els transformis i els adeqüis als teus gustos i necessitats. Aprofita’ls! De la mateixa manera, ens agradaria fer créixer aquesta petita col·lecció, per això no dubtis en enviar-nos les teves idees i activitats a fotomatiques@gmail.com o al twitter @fotomatiques, les publicarem en aquest espai indicant la teva autoria. Moltes gràcies!

Del llegat d’en Pep Bujosa

Activitats amb GeoGebra protagonitzades per fotografies.

Compartim

Recursos compartits a traves de les xarxes socials o mail per seguidors de la web

Una patata molt notable

(4t d’ESO i Batxillerat) Estudi del producte notable de 2 i 3 dimensions i aplicació d’aquest.

Fraccions i pizzes

(Primària i 1r d’ESO) Compartim la pizza amb la família, però parlant amb fraccions.

Àrees amb petjades

(1r i 2n d’ESO) Qui té una petjada més gran? Cóm ho podem saber? Mesurem les petjades de la família.

Operacions elementals

(Primària i 1r d’ESO) Cóm podem representar una suma? Diferència entre el concepte i l’escriptura.

Sortir d’un laberint

(1r i 2n d’ESO) Tot problema té solució? Creem el nostre propi laberint i veiem la forma de sortir-ne sempre.

Quina sort tots primers!

(1r i 2n d’ESO) Analitzem els nombres que tenen propietats molt especials.

Mostres i recomptes

(3r i 4t d’ESO) És possible saber la quantitat de cigrons que hi ha al plat? Veiem-ho!

Proporcionalitat

(2n i 3r d’ESO) Esmorzem plegades! Quantes taronges necessitem per fer el suc?

El ball de les funcions

(4t d’ESO i Batxillerat) El reggaeton està passat de moda! Apren a ballar al ritme de les funcions.

Hexàgons i Fibonacci

(1r i 2n d’ESO) Cóm va sorgir la successió de Fibonacci? Fem una presentació per observar-la a la natura.

Activitat física amb figures geomètriques

(1r i 2n d’ESO) Fem formes geomètriques amb el cos.

Probabilitat de bleda

(3r i 4t d’ESO) Creem el nostre propi problema de probabilitat a partir d’una fotografia.